30. mai 2011

17.mai, London og Roger Waters!




Nasjonaldagen ble det å komme seg inn til byen å se barnetoget. Miriam går jo i 4. klasse så det er enda stor stas å gå i tog. Robin holdt seg på sidelinja dette året også, han bryr seg ikke så mye om å gå i tog. Men det er greit så lenge han tar på seg dressen og blir med. Etter toget dro ungene med Knut og spiste middag med familien. Så ble det Messa på de på kvelden.

Torbjørn og jeg satt oss i bilen på vei til Gardermoen og London. 18.mai hadde vi billetter til Roger Waters The Wall i O2 Arena. Det var en helt fantastisk konsert!! Jeg har et helt spesielt forhold til Pink Floyd og Roger Waters, så da han begynte å spille rant tårene, det var bare helt ubeskrivelig!

Vi ble i London til fredag 20. mai og fikk sett endel av byen. Var en tur i Notting Hill og rusla rundt der et par timer. Mange alternative butikker og koselige cafeer. En herlig plass som jeg anbefaler på det sterkeste. Og det er jo så lettvint å komme seg rundt med undergrunnen. Kjøp en dagsbilett for rundt 60 kr og du kan kjøre hele dagen. Vi gikk noen runder rundt i sentrum også, var innom Carnaby street og Covent Garden. Jeg elsker markeder! Det er mye hyggeligere det enn å dra inn på store kjøpesentre. Jeg er vel èn av få kvinner som ikke har svart belte i shopping. Det hender jo jeg handler litt, men jeg er mer ute etter opplevelsen og alle inntrykkene. Og i London er det så mange inntrykk at man kan fort bli litt svimmel.

Torsdagen dro vi til Tower of London og var på en rundtur. Jeg liker godt gamle historiske steder og det var veldig gøy å få med seg. Gamle ruiner og bygninger, rustninger, lanser, kanoner og sverd. Og selvfølgelig kronjuvelene. Ganske snåle disse engelskmennene egentlig, der de viser fram og skryter av alle erobringene sine og hva de faktisk har stjålet. Og er stolte av det. Hvor mange liv har ikke gått tapt etter alle erobringene deres?? Anyway, veldig artig å se allikevel. Etter noen timer gikk vi inn i Hyde Park for å komme litt vekk fra stresset og trafikken midt i byen. Her fant vi en koselig restaurant ved vannet. Så der ble vi sittende i hver vår strandstol med litt leskende kaldt i noen timer og bare nyte solen. En herlig grønn lunge midt i tjukkeste London, og det var virkelig deilig å sitter der og skue utover vannet. Kikke på svanene og endene, alle de søte små ekorna som pilte rundt. Kikke på de flotte, majestetiske løvtrærne og alle de velduftene rosebuskene. Bare sitte å nyte livet.....

London er virkelig en fantastisk by, og jeg vil absolutt dra tilbake dit. Kan anbefales på det varmeste! :) Mind the gap!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar