31. mars 2011

Middag!

Her i huset har vi blitt mye flinkere til å spise fisk. Det er ikke alle medlemmene som er like begeistret for det, men vi prøver å justere det litt etter hvem som er hjemme. Miriam og Robin er veldig glad i fiskegrateng og fiskeboller, men det er jo ikke så mye fisk i det. Og så blir vi voksne litt lei.... I dag hadde Torbjørn og jeg ovnsbakt torsk med pesto og eggesmør, poteter og gulrøtter. Det var veldig godt, og en ny vri. Innbakt ørret med agurksalat er noe vi har laget flere ganger, men det er ikke Miriam noe glad i. Hun spiser poteter og tilbehør da, og en mikroliten bit fisk :) Har funnet en fin side med mange bra oppskrifter på torsk, denne kan du se her. Neste uke skal jeg finne en annen type fisk å tilberede. Det er alltid gøy å prøve noe nytt, og vi begge er glad i å lage mat. Vi ber gjerne venner på god mat og god rødvin, og da er det alltid spennende å finne på noe nytt. Torbjørn er også over gjennomsnittet interressert i rødvin, og det har smittet over på meg.

I høst hadde vi en koselig kveld med gode venner på besøk. Da lagde jeg tomat/mozarellasalat med pinjekjerner og oliven til forrett, og Torbjørn lagde antilopefilèt med kantarellsaus, rosenkål surret med bacon og saltbakte poteter til hovedrett. Til dessert lagde jeg Strawberry Cappuchino med marengs. Vi hadde også rødvin fra Sør-Afrika for å matche hovedretten. Det var utrolig godt, og en flott kveld som vi vil huske lenge. Gleder meg til neste gang vennegjengen kan møtes over et godt måltid! Bon Apetit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar